• 4.06.2020 r.

    Temat: Kim będę jak dorosnę? Propozycje zabaw: Hop do góry – ćwiczenia gimnastyczne (podskoki, wyklaskiwanie, elementy czworakowania) – zadaniem dziecka jest razem z bohaterami filmu podskakiwanie w określonych kierunkach oraz rytmiczne wyklaskiwanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI&list=OLAK5uy_mf1Nj-ocOGnP_Sszjljlc3P4xYgNxYpW8&index=6 A jak będę dorosła – zadaniem dziecka jest wysłuchanie wiersza Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła” http://scholaris.pl/zasob/104893?tid[]=16&eid[]=POCZ&bid=0&iid=0&query=dzieci&api= oraz odpowiedź na pytania: – kim chciała zostać bohaterka wiersza? – kim ja bym chciała zostać jak dorosnę? Dziecko może przedstawić na rysunku swój wymarzony zawód. Będę malarzem – dzieci bardzo lubią malować i rysować. Oto kilka sztuczek, które pozwolą dziecku stać się wybitnym malarzem i stworzyć prawdziwy obraz https://www.youtube.com/watch?v=RD3kkPzIdiQ. Dziecko wybiera jedną z podanych propozycji pracy artystycznej i…

  • 4.06.2020 r.

    Temat:  Skarby Bałtyku Pomoce dydaktyczne: mapa Polski, gazety, kartka, ołówek, sznurek, krepina, farby Przebieg zajęć Dawno, dawno temu kiedy na ziemi nie było jeszcze ludzi nad brzegami morza rosłowiele sosen  ( drzew iglastych). Rosnące nad brzegiem morza sosny – wydzielały bardzo dużo żywicy. Żywica to taki sok- który leczy drzewo. Kiedy człowiek się skaleczy np. stłucze sobie kolano, leci mu krew a potem robi się strupek. Drzewa nie mają krwi, ale kiedy drzewo się skaleczy np. złamie sobie gałązkę zamiast krwi wydziela żywicę, która leczy drzewo.  Żywica – jest lepka więc często przyklejają się do niej małe owady: muchy, pszczoły, a także pająki i mrówki. Taka żywica z dawnych drzew…

  • 4.06.2020 r.

    Temat: W górach. Przebieg zajęć: Wprowadzenie do tematu zajęć. Witam wszystkie dzieci na wakacjach w górach. Co można robić w górach? Co ta zobaczyć?. Posłuchajcie wiersza. Wiersz “Góry”- uważne słuchanie wiersza, rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się. Nie wiem drogie dzieci, nie wiem, może wiecie, Jak się żyje ludziom na tym górskim świecie. Jak górale szczycą się górami swymi. Że nawet by nie chcieli zamienić się z innymi. Na szczyty latem i zimą się wspinają, I przepiękną przyrodę serdecznie podziwiają. Pija wodę zimną, co strumykiem pływa, Choć nieco gorzka, ale od razu ożywia. Słuchają śpiewu ptaków i ryku niedźwiedzia, A nawet szumu wiatru na sosnowych drzewach. Tak kochają góry, że nawet…

  • 4.06.2020 r.

    Temat: Nad morzem. Przebieg zajęć: Wprowadzenie do tematu zajęć. Dzień dobry dzieci. Dziś będziemy zwiedzać morze i z nad morza przesyłać pozdrowienia swoim bliskim. Zapraszam Pocztówka znad morza- uważne słuchanie wiesza, próba odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza. Wzbogacenie słownictwa. Kochanej babci, co mieszka w Pile, Pocztówkę znad morza wyślę ,ja wnuczek, za chwilę. Pisać nie umiem, więc rysunek poślę, Dla babci, będzie jej radośnie. Narysuję dzieci na plaży z piskiem złocistym, Pływający statek z wiatrem porywistym. Narysuję słonce nad morzem, jasne gorące Babcia na pewno usłyszy fale, szum niosące. Autor wiersza: Dorota Piechota Pytania do wiersza: Kto wysłał pocztówkę z nad morza do babci? Co wnuczek narysował na pocztówce?…

  • 4.06.2020 r.

    Temat: Jedziemy na wakacje! Pomoce dydaktyczne: „Jedzie Pociąg” słowa i muzyka: K.Kulikowska, książeczki z pojazdami. karta pracy strona 43 Propozycja zajęć: Zacznijmy od dobrze znanej dzieciom piosenki. Dziś dzieci wyruszają na wycieczkę pociągiem biegając po pokoju i śpiewając piosenkę „Jedzie Pociąg” (K.Kulikowska): Jedzie pociąg, jedzie pociąg, a w pociągu dzieci. Jadą, jadą na wycieczkę, słonko jasno świeci. (dziecko tworzy pociąg razem ze swoim pluszakiem i biega po pokoju) Pierwszy wagon: hop ( zatrzymuje się i podskakuje) Drugi wagon: tup, tup (tupie) Trzeci wagon: klap, klap, klap ( klaszcze) Pociąg jedzie w świat. Gdzie można pojechać pociągiem? Jak należy zachowywać się w pociągu? Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji. W domowej biblioteczce…

  • 4.06.2020 r.

    Temat:  Miło spędzam czas Pomoce dydaktyczne: dwa pojemniki na wodę, lekkie przedmioty  ( kartka, piłeczka pingpongowa, korek plastikowy )  i ciężkie przedmioty ( klocek drewniany, metalowy samochodzik, mały kamyk), kartka, kredki Przebieg zajęć Dziecko odpowiada na pytania:  Co można robić podczas wakacji nad morzem?  − Jak można spędzać czas w górach?  − Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?  − Co można robić latem w domu? Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?  Potrzebne będą dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk). Dziecko dotyka najpierw ciepłej…

  • 4.06.2020 r.

    Temat: Autobus w barwach wakacji Pomoce dydaktyczne: ulubiona piosenka dzieci np. „Koła Autobusu kręcą się” w języku polskim lub angielskim, Kolorowe obręcze, gwizdek. Pięć muszelek różnej wielkości, dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk) Propozycje zajęć: Zacznijmy dzisiejszy dzień od sporej dawki ruchu. Rozkład jazdy autobusu. Rodzic rozkłada na dywanie oddalone od siebie kolorowe obręcze i ustala z dzieckiem, że niebieska symbolizuje jeziora, żółta – piasek nadmorski, zielona – wieś, czerwona – szczyty górskie. Dziecko zamienia się w autobus i biega, omijając obręcze w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce i…

  • 3.06.2020 r.

    Temat: Dzieci z dalekich krajów Propozycje zabaw: Dzieci z dalekich krajów – zadaniem dziecka jest wysłuchanie tekstu czytanego przez rodzica http://miedzykulturowa.org.pl/wp/wp-content/uploads/2017/01/Wystawaszkolywww2.pdf opowiadającego o życiu dzieci w innych krajach, a następnie odpowiedzieć na pytania: – jak wyglądają szkoły w innych krajach? – jak wygląda sala lekcyjna? – jakie przybory mają dzieci w innych krajach? – czy każde dziecko ma możliwość chodzić do szkoły? – jak dzieci ubierają się do szkoły? – jakie maja obowiązki poza szkołą? – w co się bawią dzieci z innych krajów? 2.Zgadywanki kulturowe – zadaniem dziecka jest odgadywanie z jakiego kontynentu pochodzi przedstawiana osoba http://scholaris.pl/zasob/113297 3. Rebus – zadaniem dziecka jest połączyć flagę państwa z charakterystyczną dla…

  • 3.06.2020 r.

    Temat:  Wakacje tuż-tuż  Pomoce dydaktyczne: koła w kolorze żółtym, czerwonym i zielonym, piosenka „Mucha w mucholocie”, Przebieg zajęć Wspólne oglądanie  przewodników i albumów o Polsce. Poznawanie ciekawych miejsc, które warto zwiedzić z rodzicami podczas wakacyjnych podróży. Można obejrzeć ciekawe miejsca w Polsce w internecie.  Dziecko wypowiada sią na temat :  Z czym kojarzy Ci się słowo wakacje?  Gdzie chciałbyś pojechać na wakacje? Zabawa orientacyjno-porządkowa Podróż samochodem. Dziecko jest  samochodem. Rodzic ma w ręku trzy kółka w kolorach żółtym, czerwonym i zielonym. Dziecko porusza się na palcach naśladując warkot samochodu, kiedy rodzic podniesie zielone kółko. W momencie kiedy rodzic podniesie czerwone kółko -dziecko zatrzymuje się w miejscu.  Zabawa bieżna Samolot. Rodzic włącza…

  • 3.06.2020 r.

    Temat: Planujemy wakacje- zajęcia matematyczne Przebieg zajęć: Wprowadzenie do tematu zajęć. Dzień dobry dzieci. Planujemy podroż wakacyjną. Na pierwszych zajęciach plastycznych każdy z was wybrał wymarzone miejsce wakacyjne. Teraz należy przygotować walizki, czyli odpowiednio je spakować. ciekawe ile walizek trzeba spakować na wakacje i co w tym walizkach się znajduje? Zapraszam więc na zajęcia matematyczne, które pomogą nam odpowiedzieć sobie na postawione pytania. Pakowanie walizek”- zajęcia matematyczne. rozwijanie umiejętności matematycznych, Mama spakowała 4 walizki, tato spakował 2 walizki, mała Ania 1 mniejszą walizeczkę a Antoś 1walizkę. Ile walizek spakowała rodzinka na wakacje? “Przedmioty w walizce”- przeliczanie elementów w zbiorze. Mała Ania, różową walizkę na wakacje spakowała. Zaraz szybko się dowiecie…

  • 3.06.2020 r.

    Temat: Planujemy wakacje – zajęcia matematyczne. Przebieg zajęć. Wprowadzenie do zajęć. Drogie dzieci jak już wiecie gdzie spędzicie wakacje, to teraz wystarczy spakować walizki. Trzeba dobrze pomyśleć co należy ze sobą zabrać. bo wszystkiego do walizki nie spakujemy , tylko te najpotrzebniejsze rzeczy. Rodzice wam pomogą. ale jeśli chodzi o zabawki to pewnie wy sami zadecydujecie co ze sobą najlepiej zabrać. Pakujemy zatem walizki. Zobaczcie jak spakowali walizki wasi rówieśnicy, koledzy, koleżanki z innych przedszkoli. Walizka Agnieszki- przeliczanie elementów w zbiorze. Walizka Agnieszki w jednym kącie stała. Słuchała uważnie Agnieszki, która plany wakacyjne miała. Wzięła więc walizkę, a w niej takie rzeczy spakowała. 2 laki Barbie, 1 grzebień i 1…

  • 3.06.2020 r.

    Temat: Miło spędzam czas Pomoce dydaktyczne: karta pracy strona 41, samochód (zabawka) Propozycje zajęć: Dziś zacznijmy od ćwiczeń małych rączek. Dziecko ma za zadanie rysować po śladach szarych linii rysunku. Jakie kolory powinny mieć poszczególne części obrazka? Co przedstawia obrazek? Gdzie można pływać łódką? https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf strona 41. Gdzie jest Twój samochód? Dziecko wybiera sobie jeden pojazd – zabawkę i daję go rodzicowi. Rodzic stawia go w pokoju, w dowolnym miejscu. Dziecko ma za zadanie odgadnąć gdzie znajduje się zabawka. Zadaniem dziecka jest odnalezienie go i określenie, jaki jest ten pojazd (np. samochód osobowy, duży, zielony). Zabawę powtarzamy kilkukrotnie. Rodzic zachęca dziecko, aby posługiwało się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni:…

  • 3.06.2020 r.

    Temat:  Poznajemy pojazdy Pomoce dydaktyczne: klocki, kredki, kartki Przebieg zajęć: Zabawy konstrukcyjne Transport. Pojazdy i klocki. Dzieci budują z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice.  Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy? Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.  − Wyruszamy z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; -zatrzymujemy się, zostawiamy samochód na parkingu.  − Wsiadamy do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosimy się (dziecko bieg z rozłożonymi rękami) i lądujemy (znów kuca).  − Wsiadamy do pociągu ( dziecko ustawia się za rodzicem)   − Dojechaliśmy nad piękne jezioro, gdzie wsiadamy do kajaka (maszeruje, naśladuje…

  • 3.06.2020 r.

    Temat: Miło spędzam czas Pomoce dydaktyczne: małą walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu,  tacka i piasek. Propozycje zajęć: Zanim zaczniemy wspólne zabawy, warto przypomnieć dziecku o numerze alarmowym. Kiedy należy z niego skorzystać? Rodzic prezentuje dziecku numer alarmowy 112 i pojazdy uprzywilejowane (wóz strażacki, radiowóz policyjny, karetkę pogotowia) – zdjęcia można zaprezentować w książeczkach dziecka lub na telefonie lub komputerze rodzica. Po zaprezentowaniu numeru alarmowego przez rodzica, dorosły odczytuje go, a następnie dziecko robi to samo i mówi, w jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić. Rodzic prezentuje również obrazki pojazdów służb ratunkowych, które można wezwać, dzwoniąc pod…

  • 2.06.2020 r.

    Temat: Dzień Dziecka Propozycje zabaw: Zadaniem dziecka jest obejrzeć film edukacyjny https://abc.tvp.pl/18597055/dzien-dziecka a następnie odpowiedzieć na pytania: – o jakim święcie jest mowa w filmie? – w jaki sposób dzieci mogą spędzać ten wyjątkowy dzień ?(co robią?) Dziecko może narysować jak ono spędziło Dzień Dziecka. Kolorowanka – zadaniem dziecka jest pokolorować obrazek przedstawiający ich święto, starając się to zrobić bardzo dokładnie, nie wychodząc poza linie. https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzisiaj-dzien-dziecka/ Powtarzamy literkę D, d – dziecko wymienia słowa zaczynające się na głoskę D. np. dom, dudek, drewno, drzwi, Dorota. Następnie dzieli je na sylaby. Może pomóc sobie wyklaskiwaniem poszczególnych sylab. Na koniec wykonuje kartę grafomotoryczną z podaną literką http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/5/szlaczki-nauka-pisania-d-dudek.pdf Symetryczne obrazki – w tym…

  • 2.06.2020 r.

    Temat:  Wspólne zabawy Pomoce dydaktyczne: linijka, sznurek, lusterko , tekturka Przebieg zajęć Zabawa lustro-Dziecko  stoi naprzeciwko rodzica. Dziecko jest lustrem, a rodzic  przegląda się w nim. Rodzic wykonuje   takie same ruchy jak dziecko stojące przed nim. Rodzic  przypomina dziecku  o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym. Role się odwracają. Dziecko stara się pamiętać o odbiciu lustrzanym w zabawie podczas naśladowania ruchów rodzica. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Żeby ułatwićdziecku zadanie przed zabawą dziecko może stanąć naprzeciwko lustra. Można poprosić dziecko, żeby podniosło lewą rękę do góry i przyjrzało się swojemu odbiciu w lustrze. Poznawanie narzędzi służących do pomiaru długości. Przed wiekami kiedy jeszcze nie było linijki, miarek  ludzie do pomiaru długości…

  • 2.06.2020 r.

    Temat: Sposób na wakacyjną nudę- zajęcia sportowe. Przebieg zajęć: Wprowadzenie do tematu zajęć. Drogie dzieci. Już niedługo będą wakacje. Spodziewamy się że będzie ciepła i słoneczna pogoda, więc nie będziemy siedzieć w domu, ale na pewno będzie zabawa na dworze ze znajomymi. Czasem jest tak, że choć warunki sprzyjają na dobra zabawę to jednak nam się i tak nudzi. Dziś poszukamy sposobów na wakacyjna nudę. Zapraszam. Zabawa ruchowa z elementami tańca i rekwizytem. Na pewno każdy z was ma w domu miotłę. Stoi w pewnym kącie w domu, wszyscy wiedzą gdzie. Więc uprzedźcie rodziców, że dziś mamcie ochotę pobawić się z miotłą. Poproście aby przygotowali wam umiarkowanie, rytmiczną muzykę. Do…

  • 2.06.2020 r.

    Temat: Sposób na wakacyjną nudę- zabawy z piłkami. Przebieg zajęć: Wprowadzenie do tematu zajęć. Drogie dzieci. Wakacje są czasem, kiedy wraz z całą rodzina odpoczywamy w różnych miejscach. Przeważnie jest piękna słoneczna pogoda, wychodzimy na dwór i mamy dużo pomysłów na zabawę. Ale bywają dni, kiedy pada deszcz i pozostajecie w domu. I co z tym czasem zrobić? Mam dla was kilka ciekawych propozycji. Zapraszam. Zabawa ruchowa z elementami rywalizacji. Rozwijanie koncentracji uwagi. Do zabawy potrzebne będą 2 piłeczki pingpongowe, określona powierzchnia, no i druga osoba, może być rodzic lub brat, czy siostra. Dziecko i dorosły mają po jednej piłeczce pingpongowej. Zadaniem dziecka i rodzica będzie dmuchać w piłeczkę i…

  • 2.06.2020 r.

    Temat: Poznajemy pojazd Propozycja zajęć: Przed nami okres wakacyjny i miejmy nadzieję podróże małe i duże. Warto przypomnieć dzieciom czym podróżujemy na wycieczki. Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazało pojazd, którym będzie się poruszać. Zaczyna opowiadać historię” Dziś jedziemy na wakacje. Na początku musimy pojechać na lotnisko, wyruszymy z domu samochodem ( dziecko biega po pokoju, naśladując rękami kręcenie kierownicą). Świetnie, dojechaliśmy, teraz zaparkujmy ( Dziecko zatrzymuje się i zostawia  samochód na parkingu). Wsiadajmy do samolotu. Samolot startuje, (dziecko kuca), unosi się wysoko (dziecko wstaje, staje  na palcach a następnie zaczyna biegać z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).  Musimy szybko biec na pociąg, bo zaraz…

  • 2.06.2020 r.

    Temat:  Nasze zabawki Pomoce dydaktyczne: karta pracy kredki Przebieg zajęć Rodzic rozmieszcza w różnych częściach pokoju zabawki, Zadaniem dziecka jest odpowiedzieć na pytanie : Gdzie jest…? Zabawki powinny być tak umieszczone, żeby dzieci  używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed) Dziecko opowiada o swojej ulubionej zabawce (nie nazywając jej)- zadaniem rodzica jest zgadnąć o jakiej zabawce dziecko mówi. Ekspresja ruchowa „Zamień się w swoją  zabawkę” Dziecko  maszeruje po pokoju w takt klaskania  rodzica. Gdy dźwięk milknie, zamienia się w swoją  zabawkę i poruszają się w taki sposób, aby rodzic mógł odgadnąć co to za zabawka. Role mogą się odwrócić. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Zabawa plastyczna…