Grupa VII “LISKI”

Nauczyciele: Justyna Wawer – Rogowska

Grażyna Kotas

Pracownik obsługi: Janina Antoniewska

Godziny pracy grupy : 7:30 – 16:30

Konsultacje z nauczycielami grupy:
wtorki i czwartki w godz. 12:00 – 12:30
po wcześniejszym uzgodnieniu spotkania z nauczycielem

Program: „Wokół przedszkola”

Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwicowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego

Autor: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba – Żabińska

CZERWIEC

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Obszar fizyczny

  • rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała
  • uczestniczenie w swobodnych zabawach ruchowych
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • wyrabianie koordynacji słuchowo-ruchowej

Obszar emocjonalny

  • wyrażanie swoich myśli, przeżyć w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi.
  • rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce
  • dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich
  • uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci
  • pomaganie młodszym, starszym i tym, którzy potrzebują pomocy

Obszar społeczny

  • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania.
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia się w tłumie.
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie
  • celebrowanie Dnia Dziecka (aktywny udział w organizacji wspólnych zabaw); poznawanie jego międzynarodowego charakteru.
  • pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń

Obszar poznawczy

  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach.
  • wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
  • analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów
  • uczestniczenie w różnych zabawach teatralnych, montażach słowno-muzycznych
  • skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawionych wierszy, opowiadań
  • opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń.