Grupa VII “LISKI”

Nauczyciele: Justyna Wawer – Rogowska

Grażyna Kotas

Pracownik obsługi: Janina Antoniewska

Godziny pracy grupy : 7:30 – 16:30

Konsultacje z nauczycielami grupy:
wtorki i czwartki w godz. 12:00 – 12:30
po wcześniejszym uzgodnieniu spotkania z nauczycielem

Program: „Wokół przedszkola”

Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwicowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego

Autor: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba – Żabińska

Grudzień

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Obszar fizyczny:

  •  uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych oraz zabawach ruchowych
  •  przyjmowanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń.
  •  reagowanie na ustalone sygnały
  •  wyrabianie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • uczestniczenie w zabawach w formie opowieści ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej

Obszar emocjonalny:

  •  rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.
  • docenianie więzi rodzinnych oraz wiedzy i doświadczeń dziadków

Obszar społeczny:

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych z świętami, przyjmowanych od pokoleń
  • przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach
  • dzielenie się z innymi dziećmi swoją wiedzą i doświadczeniami badawczymi
  • zdobywanie umiejętności niesienia pomocy osobom starszym

Obszar poznawczy:

  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
  • tworzenie słów: rozpoczynających się, kończących się daną głoską i mających ją w środku
  • różnicowanie samogłosek i spółgłosek
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie
  • czytanie całościowe wyrazów
  • znajomość występowania pór roku
  • rozpoznawanie liter S, s, N, n, B, b
  • znajomość odmierzania czasu
  • wymienianie miesięcy występujących po sobie w roku
  • umiejętność dodawania w zakresie 7
  • rozpoznawanie i nazywanie ptaków zimujących w Polsce
  • klasyfikowanie przedmiotów, porównywanie ilości w zbiorach, wyodrębnianie części wspólnej
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych
  • układanie obrazków według kolejności zdarzeń
  • recytowanie wierszy i śpiewanie piosenek z okazji święta dziadków
  • odgadywanie zagadek
  • zapisywanie w postaci graficznej cyfry 8
  • łączenie głosek w jedno słowo
  • rozpoznawanie zabawek ludowych
  • umiejętność wykonania samodzielnego zabawki