Grupa VI “ŻABKI”

Nauczyciele: Agnieszka Urbańska – Pisera

Małgorzata Hinz

Pracownik obsługi: Małgorzata Wino

Godziny pracy grupy : 7:00 – 17:00

Konsultacje z nauczycielami grupy:
czwartki w godz. 12:30 lub 17:00
po wcześniejszym uzgodnieniu spotkania z nauczycielem

Program: „Wokół przedszkola”

Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwicowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego

Autor: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba – Żabińska

CZERWIEC

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  • Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:ze śpiewem,tanecznych.
  • Częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku.
  • Uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych .
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Improwizacje ruchowe do muzyki relaksacyjnej.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  •   Wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.
  • Nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.
  • Uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci.
  • Wyrażanie swoich myśli, przeżyć w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi.
  • Dzielenie się wrażeniami na temat obejrzanych filmów.

Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  • Ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej.
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, legend dotyczących Polski, np. jej pochodzenia.
  • Poznawanie kultur innych narodów poprzez wykorzystywanie książek, filmów, Internetu.
  • Dzielenie się wrażeniami z podróży do innych miejscowości, krajów.
  • Swobodne rozmowy na różne tematy – w kontaktach z innymi osobami.
  • Dostrzeganie własnych możliwości i uzdolnień; odczuwanie satysfakcji z własnej pracy.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

  • Obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących latem w wybranych środowiskach, np.: w lesie, w parku, w ogródkach działkowych itp.
  • Uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. Badanie tonięcia i pływania ciał.
  • Wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie).
  • Obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania).
  • Rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów.
  • Śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego.
  • –        Odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego.
  • Poznawanie sposobów ochrony środowiska.
  • Tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych.
  • Orientowanie się w bezpiecznym korzystaniu ze środków transportu.
  • Zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie.
  • Przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia się w tłumie.
  • Wyjaśnianie znaczenia pobytu (zabaw) na świeżym powietrzu (kąpiele słoneczne) wraz z przyswajaniem zasad właściwego ubierania się (noszenie nakrycia głowy) i zachowania (chowanie się do cienia w czasie upału).
  • Orientowanie się na kartce papieru.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych małych liter i wielkich liter.
  • Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
  • Nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
  • Stosowanie określeń: dzisiaj, wczoraj, jutro, pojutrze.
  • Posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  • Kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
  • Tworzenie prac inspirowanych muzyką, literaturą, przyrodą.