15.06.2020 r.

Temat: Wakacje

Pomoce dydaktyczne:  Długie arkusze papieru, kredki, chusteczki higieniczne

Propozycje zabaw:

Dziś zacznijmy od ważnej rozmowy – Co robić, gdy się zgubię na wakacjach? Rodzic prosi, aby dziecko odpowiedziało, co powinno zrobić, gdy się zgubi na wakacjach. Sprawdza, czy dziecko wie, jak się nazywa, w jakiej miejscowości mieszka. Tłumaczy, co może pomóc w takiej sytuacji: poproszenie o pomoc przedstawiciela służb mundurowych (np.: policjanta, ochroniarza, strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem. Ale najważniejsze jest aby nie oddalać się od rodziców.

Rodzic rysuje na kartce połączonej ze sobą taśmą klejącą długie szyny. Dziecko ma za zadanie kreślić między nimi linie pionowe, czyli podkłady, tak aby stworzyć tory, jednocześnie wymawiając sylaby: cza, czo, cze, czu, czy. Następnie może wykorzystać powstałe tory do zabawy pociągami.

Na koniec ćwiczenia oddechowe – Która żaglówka popłynie dalej?  Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmucha. Porównuje, która żaglówka „popłynęła” dalej?