29.05.2020 r.

Temat: Ulubione zabawy ruchowe przez dzieci z całego świata.

Środki dydaktyczne: woreczek wypchany ryżem lub kaszą w środku, kubki kolorowe, papier kolorowy

Przebieg zajęć:
Wstęp do zajęć: Zapraszam przedszkolaków do wspólnych zabaw z woreczkiem i kubkami papierowymi. Taki woreczek można zrobić nawet z rękawiczki, takiej na zimę. Sypiemy do rękawiczki odpowiednią ilość kaszy, ryżu i blokujemy koniec rękawiczki gumką recepturką.
Teraz zaczynamy, bo już nadszedł czas zabawy.

  1. “Woreczek”- kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Dzieci przy spokojnej muzyce chodzą po wyznaczonej powierzchni, trzymając w ręku woreczek wypchany ryżem, kaszą, itp. Na hasło prowadzącego, który wymienia daną część ciała, np: głowa, innym razem ramię prawe,ramię lewe, itp., dziecko kładzie woreczek we wskazanym miejscu i chodzi w rytm muzyki. Na hasło “zmiana”, dziecko siada w siadzie skrzyżnym, nakłada woreczek na głowę i powoli wstaje, ale tak aby woreczek nie spadł na podłogę. Zabawa zaczyna się od nowa.
  2. “Trafiony”- rzut do celu, rozwijanie koncentracji i uwagi. Dziecko trzyma woreczek w reku. Dorosły tymczasem podrzuca koło hula hop do góry. dziecko w odpowiednim momencie stara się rzucić woreczek- rękawiczkę w środek koła hula hop. Jeśli trafi mówi “trafiony” i zabawa zaczyna się od nowa.
  3. “Tor przeszkód”- dziecko i dorosły mają przed sobą po 4 kubki papierowe każdy w innym kolorze: niebieski, czerwony, zielony, żółty, oraz karteczki kwadraty ułożone przed kubkami pionowo. Na hasło start, dziecko i dorosły muszą jak najszybciej przyporządkować kolorowe kubki do tych samych kolorów kartek. Zabawa zaczyna się od nowa.
Skip to content